처음 영어 비즈니스 이메일을 작성할 때 회사 내부 동료들 간 생각이나 아이디어를 공유할 때 어떤 표현을 쓰는 게 좋을지 몰라 막막했다.
그래서 시중에 판매되고 있는 비즈니스 이메일 관련 서적을 구입, 뒤적거린적이 있었다.
하지만, 내부 동료 혹은 수시로 의견을 주고 받는 외부 파트너 간 의견을 자유롭게 주고받기에는 대부분의 문장 표현들이 지나치게 formal 했다.
내부 동료 의견을 구할 때 사용할만한 표현
나의 미국인 상사는 나에게 혹은 다른 팀원들에게 생각을 물을때 아래와 같은 간단한 표현을 주로 사용한다.
- (Here you go) What do you think?
- Let me know if all OK?
- Here are a few ones that I think would be OK. What do you think?
*위 표현을 첫 문장에 사용하기 전 이메일 본문 중간에 의견을 묻는 사안에 대한 내용 요약 기재/첨부파일/링크 삽입 필수
나의 경우 상사에게 메일 보낼때 조금 더 예의를 갖추기 위해 'Please'를 붙여 아래와 같은 표현을 즐겨 쓴다.
- Please let me know if it's good to go.
- Please give your feedback on the attachment by EOD tomorrow.
혹은, 문법적인 표현을 사용해 상사 혹은 외부 client에 대해 예의를 갖춘다.
- I look forward to hearing your thoughts.
동료의 피드백 요청 메일에 대답할때 사용할만한 표현
(피드백 요청한 내용이 마음에 들 경우)
- Thank you for this. Overall, we agree that it looks good.
- Looks good to me. (Just needs a period at the end of the first paragraph.)
(보충할 만한 참고 자료/아이디어를 전달할 때)
- Here’s something we came up with as an idea.
- Along with other information provided, hope these will help make a great story.
- For reference, here is a link of a video. At the end of the video, you will be able to watch the speech the deputy mayor gave to the audience. Should be a good source for your project.
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